Voor wie is de overload les?

Wil jij massa opbouwen of afvalllen, dan moet je zeker naar de overload les. Dus voor mannen en vrouwen jong en oud. Veel vrouwen denken dat ze bodybuilder maten krijgen, maar niks is minder waar. Ik zelf train al ruim 15 jaar met gewichten en ik ben zeer zeker geen Arnold. Ik denk zelf dat het heel goed is voor vrouwen om wat meer met gewichten te trainen. Daarnaast is de overload ook super goed voor mensen die willen afvallen. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer je verbrand en dat willen we als we willen afvallen. Deze les is ook goed om te leren hoe je met gewichten moet trainen.

overload gewichten

Wat houd de overload les in?

De overload les is pure kracht training, geen machines nodig, alleen maar ijzer. Ook deze les werd door één van de trainers geschreven geen Les Mills lessen, maar pure kracht training. Hierbij wordt ook weer rekening gehouden met de trainingsprincipes, Overload principe, Principe van specificiteit, Principe van supercompensatie, Principe van verminderde meeropbrengst, Reversibiliteit en Individualiteit. In deze les worden er wel gewichten gebruikt dus de basis moet goed zijn techniek is altijd leidend, het gaat er niet om wat je lift als je het maar goed lift.

overload voorbeeld workout

Hoelang duurt een overload les?

De overload lessen duren 45 minuten. We beginnen met een warming up (bodycheck, mobiliteit) van 15 min. Dan een workout (wod) van 20 min en een cooling down (stretchen, mobiliteit) van ongeveer 10 min.

Overload les